čtvrtek 5. května 2016

Chas Newkey-Burden: Adele

Pokud jste jedni z mnoha fanoušků Adele, tak tato kniha je napsána právě pro vás. Osloví ale i lidi jako já, kdo nejsou zpěvačkou posedlí, ale ví, že existuje, znají její hudbu (kdo by neznal) a ví, že je úspěšná a JINÁ, než mnoho dalších zpěváků moderní doby. Musím se přiznat, že mě Adele až tak neoslovila a poslední dobou mi dost "lezla na nervy". To, jak často hráli její nový song už bylo na mě moc a vždy, když jsem ho zase slyšela, chtěla jsem rychle utéct pryč jen abych to nemusela poslouchat. Knihu jsem si tedy četla s tím, že se dozvím něco o člověku, který mě zas až tak moc nezajímá.

I já ale samozřejmě uznávám, že Adelin hlas je fenomenální a je to neskutečně talentovaná žena. Sama jsem od malička zpívala, takže tohle dokážu posoudit. Její písně jsou lidem hodně blízké, protože se v nich dokážou ztotožnit. Snad každý zažil zklamání v lásce, a tak máte při poslechu jejích písní pocit, že zpívá přesně o vás. Proč jsem se tedy do knihy pustila? Adele je celosvětově známá osobnost, ale působí jako "jedna z nás" - tím "nás" myslím "obyčejné lidi" (co studují, chodí do práce a žijí si své "normální životy"). Byla jsem tedy zvědavá, "jak to s ní je".

Kniha mě naprosto dostala. Je zajímavé, jak se taková obyčejná (byť nesmírně talentovaná) holka z neúplné a ne zcela bohaté rodiny dostala až na samý vrchol! Tato kniha pojednává o jejím životě od narození až po současnost. Je o jejích vzestupech a pádech, o tom, kdo ovlivnil její hudební vkus, kdo objevil její talent a jak se stala populární zpěvačkou. Dozvíte se o tom, co ji inspirovalo k psaní jejích písní a jak se vyrovnává se slávou.

Musím říct, že i přesto, že nejsem její velký fanoušek, kniha mě opravdu zaujala. Když ji čtete, máte pocit, že můžete vlastně dokázat vše na světě. A hned máte chuť si pustit její písně. Adele oslňuje miliony fanoušků tím, že je bezprostřední a nedělá ze sebe něco, co není. A tím dostala po přečtení knihy i mě.

Jediné, co se mi na knize nelíbilo je to, že se v textu neustále objevovalo, že se stane to a to. Přišlo mi to prostě zbytečné. Nevím, proč bych si o tom měla číst, když je to součástí příběhu a stejně se o tom bude psát v další kapitole. Autor se mě snaží nalákat k tomu, abych četla dál? Asi. Ale mě to akorát otrávilo.

Knížce dávám 3 hvězdičky a vřele ji doporučuji všem lidem, kteří mají rádi hudbu a zajímají je osudy slavných. A fanouškům Adele, to je samozřejmost! :-)

* * *

2 komentáře:

  1. Určitě si ji přečtu :-) Mě Adele i její hudba baví a jsem zvědavá na její životopis i fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem při čtení knihy hned dostala chuť si pustit její písničky :-) Navodila správnou atmosféru.

      Vymazat